Kisah Aku & Ayam Warna Warni Seindah Pelangi

Tajuk nak dasyat je selalu. masalahnya dasyatkah? Muahahaha. Siapa pernah tengok ayam warna warni? Ayam warna warni ehh, bukan mak ayam atau bapak ayam yang pakai baju warna warni. untuk menyelesaikan keraguan, sila tengok gambar beliau a.k.a ayam warna warni tersebut kat bawah ni hah.



Empat ketul anak ayam warna warni yang baru menetas dari telur ibunda tercinta




Masa kecik kecik dulu, pantang pergi kedai jual burung je, mesti akan terserempak dengan benda alah anak ayam warna warni ni. Memang geram je aku tengok depa ni sekor-sekor. 

Kenapa boleh jadi warni warni macam ni eh? kenapa? kenapa? kenapa?!!! Dah kenapa dengan aku hoi! hahahaha

Maybe, sebelum menetas tu ada proses pewarna warnian kut. Muehehehe =D












So semenjak ada benda alah anak ayam berwarna warni tu, akupun tiap-tiap harilah dok pi mengadap anak ayam berwarna warni tersebut kat kedai jual burung tersebut. Sampai Apek Hong seong Lim taukeh kedai burung tupun teramatlah feedup dengan aku sebab hari-hari dok pi usha anak ayam berwarna warni tersebut. Ops, sorry Apek Hong Seong Lim, termention nama Apek plak kat sini! Muahahaha =D
















Kes 1

Masa mula-mula beli, tereksited tu haruslah ada. Sikit-sikit bagi makan dedak, tak sampai pat ploh nam saat aku bagi makan dedak, nampak beliau yakni anak ayam warna warni tersebut macam lapar je aku terus bagi dedak. Asyik makan, makan, makan jer. Last sekali mati kejung sekor-sekor sampai perut kembung! Oh tidak! habis anak anak ayam warna warni aku!

Kes 2

Sebab aku beria-ia sangat nak bela anak ayam warna warni tu. Aku tak putus asa untuk membela. Aku beli lagi beliau iaitu anak ayam warna warni. Hari pertama semua ceria lagi dirumah. Hari kedua pun ok lagi muka masing-masing sebab aku dah had dah jadual pemakanan diorang tak kasi jadi macam kes pertama. Hari ketiga!!!!!! Aku tengok dalm sangkar tinggal sekor jer?! Rupa-rupanya dah kena lahap dengan kucing jiran sebelah sebelah aku! Hoi!!!!!!! Meh sini kau kucing, macam nak cekik je leher kau sampai meninggal! banyak-banyak anak ayam, apesal perlu kau lahap anak ayam warna warni aku?! mujur Cikbu tak berperangai sedemikian. Kalau tak, dah lama aku hantar balik kat Market! Muehehehe

Kes 3

Disebabkan terjadinya tragedi-tragedi yang sangat tragis macam kes-kes di atas. Aku terus feedup untuk bela lagi anak ayam warna warni tersebut! =D

Lepas ni aku rasa nak kena bela kucing warna warni pulak la. Ada ke tak korang rasa? Apa pulak tak adanyer? Sila enter banyak-banyak kali untuk tengok gambar kucing warna warni tersebut! =D


-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-



-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
(Jangan berhenti)

-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
(sila teruskan lagi dengan penuh senyuman =)

-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
(Sikit lagi)

-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-



 Ni lah beliau a.k.a kucing warna warni yang aku maksudkan. kehkehkeh

Rasa macam nak lempang tak aku sebab aku suruh korang enter, enter banyak banyak kali? Sila lah jangan lemapang saya, kalau nak kasi lempeng ok!  =D

Sekian sahaja Rancangan wanita Hari Ini, Esok dan Selama-lamanya. Saya Encik Hamran Hanapiah mohon mengudur diri. Sekian terima kasut daut keladut! kehkehkeh



BYE

2 comments :

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...