Kahwin Muda Best Ke?

Perghh!!! Dah kenapa dengan aku dok sebut-sebut pasal kahwin semua? Menggeletis sangat ke nak kahwin? Kang tak memasal terperanjat kancil plak mak dengan ayah aku. Muahahaha


 Suka letew!


Sebenarnya, ni tema blog minggu ni. Tak ada makna aku nak buang tabiat nak kahwin awal-awal. Nak kukuhkan ekonomi dulu, baru boleh kahwin. Ecehhh... 

Kahwin yakni nikah bukan benda main-main ok. Bukannya macam kau kahwinkan pokok bunga kertas dengan pokok bunga raya. Ataupun main kahwin kahwin kat pondok tepi sawah padi nun menghijau. No. no. no!Persoalannya? Best ke kahwin muda-muda ni?

Sebut pasal kahwin muda ni. Aku terjumpa satu pasangan ni, perghhhh! Muda gila babai kahwin! Lelaki umur 16 tahun perempuan umur 14 tahun. Wow! Sangat muda kan? Tapi artikel ni yang tahun lepas punya kut kalau tak silap. Ni sekitar gambar-gambar perkahwinan diorang. 




 










Dialog: Sudikah awak menjadi suri hati saya? Perghhhhhhh! muehehehe =D




***Tukar persalinan macam cerita hindustan***

























Abang wish semoga adik Syafiq dan Yana bahagia sehingga ke akhir hayat! Perghhh! Abang ke?! kehkehkeh. Apa-apapun memang respek laa dekat diorang ni. Kalau nak tengok video perkahwinan adik Syafiq dengan adik Yana ni. korang tekan link kat bawah ni:


Aku rasa tak salahpun kalau nak kahwin muda. Asalkan diorang bahagia dan tak kacau orang. Boleh jugak mengelak dari kemaksiatan. Kan?

So, kalau ada kemampuan agak-agak dah kategori wajibul qannah kahwin tu. Di usulkan, boleh ah korang kahwin awal. =D


BYE.

No comments :

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...